Belgische wegen - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van smcgoesoeganda2019 - WaarBenJij.nu Belgische wegen - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van smcgoesoeganda2019 - WaarBenJij.nu

Belgische wegen

Door: Lynn. Quinty

15 Juli 2019 | Oeganda, Kitgum

Hallo lieve volgers,

Vandaag een kort blogje aangezien we veel in de bus hebben gezeten en gewacht. Om 9.00 uur vanochtend moesten we onze tassen ingepakt hebben om rond een uur of 10 te vertrekken richting Murchison Falls National Park. Op Afrikaanse wijze was het ontbijt weer eens te laat, namelijk pas om 10.30 uur. Gelukkig was de bus er ook niet. Waarom de bus er niet was weten we nog steeds niet, maar rond 12.30 uur zaten we dan toch in de bus. Na ongeveer 2 Afrikaanse uurtjes hobbelen over de vele lanceerdrempels, want zo kun je ze wel noemen, kwamen we aan bij een tankstation in Gulu waar we 45 minuten pauze hielden. Daarna zetten we onze reis voort richting het park. Het was nog een beetje stressen of we voor 19.00 uur het park zouden bereiken. In het donker zou je namelijk er niet meer door mogen rijden. Wel zagen we voordat we het park bereikten al een paar dieren waaronder olifanten, antilopen en dikdiks. Net voor 19.00 uur kwamen we aan bij de ingang, waarna we nog ongeveer een uurtje richting onze slaapzalen moesten rijden. Ons avondeten was een boterham met jam op de vuist. Voor de verandering eens geen rijst met bonen. Ons verblijf nu is trouwens echt Afrika, met maar één werkend toilet. Het toilet heeft ook nog eens geen deur en is een gat in de grond. Ook stikt het hier van de insecten, dus hebben we allemaal gezellig huisdieren. Morgen is het vroeg dag, om 6.00 uur begint onze safari. We laten ons verrassen.
Tot morgen en lieve groetjes,
Lynn en Quinty

• 15 Juli 2019 - 18:38

Inga En Camiel:

Waaauw, eindelijk op safari!!! En dan ook nog slapen op het park. Lijkt me helemaal te wauw. Ongelofelijk, nu tussen de big 5 en dezelfde week weer thuis. Daar kijken jullie vast niet naar uit, maar wij wel! Stijn, we kunnen onderhand niet meer wachten om te horen hoe jij alles hebt ervaren en beleefd. We staan wel niet op je wensenlijstje voor things-to-do-at-home, maar daar trekken wij ons niks van aan:-)
    Geniet, geniet geniet van alles!!
    Groetjes van Camiel en Inga

• 15 Juli 2019 - 18:46

Margo:

Hallo allemaal, lieve Orly,
    dat was me het dagje wel zo te lezen. Even wennen aan de nieuwe omstandigheden, maar ook daar weten jullie kanjers wel mee om te gaan. Jullie kunnen terugkijken op 14 geweldige dagen in Kitgum en nu is de eerste olifant is al gespot! Ik wens jullie morgen een super mooie safari toe, dit is sowieso al een hele belevenis. Misschien dat jullie zelfs The Big Five mogen zien. Heel veel plezier,
    heel veel groetjes voor jullie allemaal en een dikke kus voor Orly

• 15 Juli 2019 - 19:17

Karina:

Hallo allemaal, dan mag nu eindelijk jullie nieuwe avontuur beginnen...de SAFARI!!
    Jasmijn wat was het heerlijk om jou stem weer even te horen na 2,5 week stilte. Ook geweldig om te horen hoe fijn jullie het met elkaar hebben en dat het eerste feestje al gepland staat. Jullie stralen het ook uit op de foto's dat jullie zo met elkaar genieten. En geweldige humor binnen de groep zei je. Nou ik denk dat jij daar ook je steentje aan bijdraagt , wij hier zijn iig blij als wij straks weer van jou humor kunnen genieten. Ook vandaag misten we je, Bonnie's 21e verjaardag. We zaten met zijn allen aan de taart en wie belde daar?? Jaaaa...jij....Bon haar gezicht straalde van oor tot oor. Dit was haar mooiste kado. Hierna nog even lekker over je gesproken en iedereen hier was blij en jullie gingen je reis voortzetten in die 40°C bus zoals jij die omschreef. Ik ben wel blij voor jou dat je daar Seray hebt die schijnbaar net zo verzot op eten is als jij bent. Hopelijk komen jullie de nacht goed door op je boterham met jam of hebben julie onderweg nog iets kunnen scoren om aan te vullen. Wat een geweldig sanitair hahaha, hoeven jullie tenminste niet de ductape aan te spreken(sorry Niels). Hopelijk vallen die insecten mee en zitten er geen spinnen bij, want ik meen gelezen te hebben dat hier iemand in de groep niet zo gecharmeerd is van deze nuttige beestjes. Ach zie ze maar als extra dieren van de safari. Voor straks welterusten en heel veel plezier morgen voor jullie allemaal op safari. Pas goed op elkaar. Heel veel lieve groetjes en een dikke knuff voor jou Jas. Hvj xx liefs mam, Bonnie, Romy en een kuschel van je Plaatje xxxxx

• 15 Juli 2019 - 19:26

Sem Van De Wardt:

Hallo grote zus,
    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt daar in Oeganda.
    Hier is het in ieder geval (nog even) lekker rustig;)
    Ik heb het naar me zin gehad op het kamp maar was wel pittig.
    Wel vet dat jullie morgen op safari gaan ik hoop dat jullie veel dieren zullen zien.
    Ik verheug me al op je verhalen en foto's. Pas goed op jezelf en tot vrijdag.
    Xx sem

• 15 Juli 2019 - 19:37

Bianca.:

Hallo Jarno, dan maar in overvloed DEET smeren, en hopelijk heb je de klamboe meegenomen voor de laatste nachten. Veel plezier voor iedereen op safari. Ps denk aan de verrekijker. Groetjes xx Bianca

• 15 Juli 2019 - 19:40

Joyce & Erwin:

Sweet safari-dreams allemaal... Enjoy tomorrow!!
    Xx van ons, E&J

• 15 Juli 2019 - 19:41

Paul Nicolaye:

Hoi Explorers,
    Tussen alle bedrijven door, een vraagje:
    hoe verlopen de verhandelingen aangaande de 1-kind politiek (one- child policy)
    en aangaande de LGBT-affaires aldaar.

Veel plezier in het National park
    Breng een souvenirtje mee.

Goede reis gewenst.
    Paul Nicolaye

• 15 Juli 2019 - 19:53

Laura En Rob:

Hey Lynn, Quinty en de andere safarigangers, eindelijk op safari, daar hebben jullie naar uitgekeken! En een beetje warmte, slecht eten en een gat in de grond zal de pret niet drukken. En al een olifant gespot! Gaat goed met die big 5. Veel foto’s maken, Stan. Misschien een idee om straks in Nederland alle foto’s met elkaar te delen. Maar goed dat is voor straks als jullie weer terug zijn. Nu eerst genieten van de dieren. Hopelijk vertrekt de bus morgen wel op tijd want zo ‘s ochtends vroeg zijn dieren het actiefste. Luuk is naar Opa en Oma, dus het is hier best stil. Hopelijk ga je nog een blog schrijven Stan. Zou wel leuk zijn om nog iets van jouw hand te kunnen lezen. En nu naar bed. Morgen moeten we ook op tijd op. Geniet van morgen en we kijken uit naar de foto’s in de app en naar de blog. Have Fun!! XXX speciaal voor Stan!

• 16 Juli 2019 - 03:14

Lilian:

WoW eindelijk zijn jullie in het park. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien daar. Die insecten hoeven denk ik niet zo. Maar goed er is deet. En de klamboe. En dan de goede kleding aan en dan hopen we dat het meevalt. Ik hoop echt dat jullie een fantastische dag hebben vandaag! Jongens geniet ervan. Super benieuwd naar het blog vanavond! Veel plezier maar hou de kroko’s en dergelijke wel op afstand.
    Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel voor Tim

• 16 Juli 2019 - 04:01

Chantal En Roy:

Hallo Lynn, Quinty en de andere safarigangers,

Ook al is de blog vandaag een beetje korter. Respect dat jullie na zo'n reis toch weer even een momentje kunnen pakken om jullie avonturen te beschrijven. Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen slapen tussen de beestenboel. Wij hebben er overigens alle vertrouwen in dat deze fantastische groep een planning kan opstellen om het enige werkende toilet te kunnen gebruiken met een wacht op gepaste afstand, haha.....
    Deze omstandigheden zullen de pret niet drukken. Jullie zijn eindelijk op safari, midden in een prachtige natuur en de eerste olifant hebben jullie al gespot.
    Geniet van deze prachtige dag. Heel veel mensen hebben dit soort dagen op hun bucket list staan en jullie zijn 16, 17, misschien 18 jaar en maken dit nu al mee, fantastisch toch.
    We kunnen niet wachten op de mooie foto's en filmpjes.
    Veel plezier en let goed op elkaar.
    Groetjes,
    Chantal en Roy

• 16 Juli 2019 - 04:01

Kelsey:

Hi allemaal, hi zussssss, heeeel veel plezier op safari de komende dag! Laat het beest in jullie los!
    Orly, dankjewel voor de kusjes en knuffels ! Ze zijn overgebracht door papa en mama ! Ik ben echt de daagjes aan t aftellen totdat ik je plat kan knuffelen! Geniet nog volop de laatste daagjes! Heel veel liefs en kusjes XXX van je zusss

• 16 Juli 2019 - 04:35

Rian, Roger En Emdje:

Wat een indrukken op een rij. Als je het blog leest lijkt het bijna te veel om te bevatten. In het Afrikaanse ritme en verdeeld over de dagen zijn jullie waarschijnlijk al aardig gewend aan de diversiteit aan belevenissen. Wij hopen dat er komende weken nog heel veel verhalen los komen zodat we er samen ook nog van kunnen nagenieten.
    Als jullie dit bericht lezen zit de safaridag er al op. Ward heeft er zo naar uitgezien. We hopen dat het een geslaagde dag was.
    Wat betreft de schaarse en primitieve voorzieningen die je de komende dagen nog tegen kan komen bedenk maar dat het vrijdag alweer voorbij is. Misschien ga je dan ook daar nog van genieten.
    Geniet van elkaar en van de omgeving!! Knuffel voor Ward

• 16 Juli 2019 - 06:27

Marianne:

Lieve Stan en reisgenoten,
    Wij genieten nog steeds van de blogs die jullie zo mooi schrijven, zo lijkt het of wij er ook een beetje bij zijn.
    Helemaal geweldig wat jullie op die leeftijd allemaal mee maken,ik denk dat het nu nog niet zo tot jullie door dringt maar als jullie eenmaal thuis zijn en de ervaringen met ons deelt dan zal het besef pas komen hoe geweldig dit allemaal is geweest.
    Ben benieuwd hoe de nacht is geweest in het Safaripark,ook dat is een hele beleving, jullie hebben heel hard gewerkt,en nu kunnen jullie lekker ontspannen.
    Geniet er met z’n allen nog maar van, over een paar dagen is jullie avontuur weer voorbij.
    Wij verheugen ons op Zondag om jou een dikke knuffel te kunnen geven.
    Groetjes aan de hele Oeganda groep,maar vooral aan jou Stan.
    Liefs Opa en Oma Roermond.❤️❤️

• 16 Juli 2019 - 10:30

Miriam En Bert:

Hoi Lynn en Quin en natuurlijk alle andere avonturiers, toen we gisteravond het dagverslag lazen dachten we toch even oei.... deze toiletvoorziening is niet te fixen met duct tape. Maar ook hier zullen jullie vast weer iets op gevonden hebben. Zo ook met al die gezellige extra beestjes. Jullie denken inmiddels immers in oplossingen en niet meer in problemen

• 16 Juli 2019 - 10:44

Miriam En Bert:

Vervolg...
    Toen vanmddag de eerste foto’s binnenkwamen van de safari was de eerste reactie.... wauw.... en waarschijnlijk waren jullie de primitieve voorzieningen van gisteren in no time vergeten. Geweldig om op deze manier tussen deze immens grote wilde dieren te vertoeven. Stop ook deze belevenis straks maar weer in jullie rugzak om hem samen bij thuiskomst nog vaak te kunnen openen!!
    Maak er nog een paar mooie dagen van en straks een gezellige afsluiting van jullie geweldige, leerzame ‘andere wereld reis’.
    Tot snel. Lieve groetjes, Miriam en Bert

• 16 Juli 2019 - 12:32

Guido Ritzen:

Als ik dit schrijf hebben jullie de „Safari“ dag er alweer bijna op zitten. Ik hoop dat jullie vannacht, ondanks alle beestjes, stank en povere toiletgelegenheid, toch een beetje zijn uitgerust zodat jullie volop van deze dag kunnen genieten. Ik denk dat het wel gelukt is na een dag in een warme bus.
    Ik heb al een paar foto‘s mogen zien van de Safari vandaag en die waren al prachtig. Ben een beetje jaloers eerlijk gezegd...Ik hoop dat jullie heel erg van genoten hebben. Ik ben heel benieuwd naar het blog van vanavond en naar het ongetwijfeld bijzonder filmmateriaal dat Tim mee naar huis neemt. Geniet er nog even van allemaal .. en Tim in het bijzonder.

• 16 Juli 2019 - 13:14

Oma Karin En Monique:

Hallo iedereen en in het bijzonder Myke,

De drie weken zijn omgevlogen. Zo te lezen en te zien hebben jullie genoten. Maak er maar nog een paar mooie dagen van.
    Myke, wat zullen jouw tassen leeg zijn nu je de voetbaltenues weggegeven hebt. Een mooi gebaar!
    Ben je nog steeds een tomaat of ben je bijgekleurd?
    Maar we hebben een vraag:
    Heb je ook een fotoboek voor ONS gemaakt?

We hopen je snel weer te zien.

Groetjes,
    Van je liefste Oma en Opa en van je allerliefste Tante

• 16 Juli 2019 - 13:43

José En Bert:

Hey Lynn en Quinty. Alweer een leuke blog. Kort maar krachtig. Zo kennen we jullie ;-))
    Met de insecten weten jullie wel raad, toch. Wie is deze keer de “insecten killer” van jullie. Of hebben jullie iemand ingehuurd? Hebben jullie wel nog een oogje dicht kunnen doen vannacht. Want tijd om uit te slapen is er vandaag niet. De foto’s die we vandaag ontvingen spreken voor zich, jullie zullen je ogen wel hebben uitgekeken. Dat doen wij trouwens ook. Wat een geweldige foto’s van jullie safari. Lynn, proef je hier enige jaloezie? Nou, die is wel een beetje. Maar we gunnen jullie deze reis van ganser harte. Zeker als we de foto’s van de safari zien alsook de foto van de Magnificent Seven bij de Karuma Falls, toch. Zeven bikkels die ieder op hun eigen manier genieten van deze gelegenheid. Mooie foto boys. Dames jullie kunnen toch niet achterblijven. Wanneer zien we een groepsfoto van jullie? Maak er tezamen nog een mooie avond van. Morgen wacht alweer een nieuw avontuur. Geniet ervan. Lieve groeten van ons en een dikke kus en knuffel speciaal voor Lynn en voor iedereen die er behoefte aan heeft :-))) Tot blogs. José en Bert.

• 16 Juli 2019 - 16:07

Tanja:

Hallo Allemaal. Ja inderdaad leuke foto van de boys. En Niels? Waar ben jij? Heb je je bij de dames aangesloten? Hoop niet dat je weer ziek bent, 2x ziekenhuis bezoek in Kitgum is genoeg. Heb nog even met Marlo contact gehad over je GVB, pasje van de NGF met je handicap erop is voldoende. Kamer indeling voor de volgende week is ook bekend, je slaapt met Sjang op de kamer, kan je je daar alvast geestelijk op voorbereiden. Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad en hebt kunnen genieten van al het moois wat het park te bieden heeft, want dat hebben jullie dik verdiend. Groetjes uit Klimmen, en kan niet wachten tot jullie weer thuis zijn.

• 16 Juli 2019 - 18:51

Saskia:

Beste safari gangers,
    Mooi dat jullie direct zoveel dieren hebben gezien. De foto’s geven een mooi beeld van het park waar jullie zijn. Gelukkig dat jullie gisteravond nog op tijd waren om het gebied in te mogen. Blijf vooral foto’s sturen! We genieten volop mee!
    @ Saar ... safari en olifanten in het wild kan eindelijk van je bucketlist af. Veel liefs van ons allemaal!

• 16 Juli 2019 - 19:31

Sandra Cox:

Hallo allemaal, het echte reizen en Afrika verkennen als ik het zo lees.
    Geweldig dat jullie al een aantal dieren hebben mogen spotten on the way.
    Ben heel benieuwd welke jullie vandaag hebben gezien.
    Geniet nog deze laatste dagen met z'n allen.
    Groetjes aan jullie allemaal en voor Sarah hugs and kisses, ook van Ananda :0)

• 16 Juli 2019 - 19:39

Erwin :

Ha Mijke en co,
    Ik vroeg me af of die Belgische wegen te maken hadden met de staat van de wegen. Zou ook zo maar kunnen, dat jij tijdens de busreis iedereen hebt vermaakt met Belgen moppen. Die moppen heb ik stiekum vlak voor je vertrek in je tas gestopt. Op de terugreis heb je vast ook nog voldoende tijd om je reisgenoten te laten lachen met onze aardige zuiderburen. Maar nu eerst nog even volop genieten van de laatste dagen in Oeganda!

• 16 Juli 2019 - 19:39

Joyce :

Hey Explorers!! Tjonge jonge, t wachten is beloond zo zag ik op de prachtige foto’s

• 16 Juli 2019 - 20:06

Joyce:

...aj, mijn bericht verdwijnt omdat Erwin op pcies t zelfde moment op ‘plaatsen’ drukt voor zijn hobbelige-Belgische-wegen-humor bericht ..hihi..
    Ik maak t mijne nog ff af:
    Hier kunnen jullie de rest van de dagen zeker op teren. Het vertrek komt dichterbij en jullie komen steeds dichter bij ons! Langzaam aan, want jullie gaan nog herinneringen maken, dus enjoy, be there & take care. Liefs voor allemaal & dikke poene voor Mijke, lofjoe my sweet heart, Xx