Even geen rijst - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van smcgoesoeganda2019 - WaarBenJij.nu Even geen rijst - Reisverslag uit Kitgum, Oeganda van smcgoesoeganda2019 - WaarBenJij.nu

Even geen rijst

Door: Jarno, Youri

06 Juli 2019 | Oeganda, Kitgum

Beste mensen,
Vandaag was het een beetje warm, SNIKHEET!
Het programma was een beetje gesplitst voor iedereen. We begonnen de dag met een gezamenlijk ontbijt op de school, hierna zijn Niels en Jarno samen met Jillin naar Nico gegaan om daar samen een zaagbok te maken om te gebruiken op de bouwplaats. De rest ging verder met de schilderwerkzaamheden op de school waarmee we gister al waren begonnen, ook moesten er muurtjes gestukt worden. Hierbij ontdekten velen van ons de verborgen Poolse roots (Niels en Max). Ik (Jarno) ben dus vanochtend vroeg met Niels en Jillin naar Nico vetrokken waar we bouwtekeningen met uitleg ,hout en gereedschap kregen van Nico en het verder konden uitzoeken, Nico lag helaas in bed met een keelontsteking. Uiteindelijk na een paar uur werk was (mede door een Afrikaanse schroevenlevering die komt wanneer de bezorger zin heeft) de bok klaar en niet voor het een of het ander het was een pittig stevig bokje. Misschien iets wat Niels deze weken niet stuk kan krijgen na de meerdere wc-brillen, kozijnen en broeken die hij reeds gemold heeft. Een pluspunt: de man heeft Ducktape bij zich en kan nu uit ervaring zeggen dat een wc bril van Ducktape helemaal niet zo verkeerd zit. Bij de lunch kwam de groep weer samen voor een heerlijke maaltijd; we aten namelijk frieten. Met een beetje ketchup en mayo was dit een feestmaal na een week witte rijst te hebben gegeten. Hierna vertrok de groep op een paar mensen na naar de school om verder te werken. Enkele mensen waaronder Ik (Youri) bleef met een paar anderen nog eventjes in het hotel vanwege een beetje vermoeidheid (door het harde werk!). Toen ik echter weer rond kwart voor zes op school kwam kon ik er meteen weer tegenaan, nadat ik had gehoord dat voor het eerst in 30 jaar weer een Nederlander in de gele trui rondfietst. Ik weet trouwens zeker dat pap hierbij thuis voor de televisie de hele buurt bij elkaar heeft geschreeuwd. Ik (Jarno) ben wel gelijk na het eten naar de school vetrokken om weer aan het werk te gaan, al gauw kwam het verborgen talent van Niels en Max (nu ook wel bekend als het kluswonder van Hulsberg) boven namelijk muurtjes stuken. volgens mij is er in Oeganda geen ander muurtje zo strak. Op een paar Troffels cement in mijn nek en een verfroller door mijn haar na, is het werk erg professioneel uitgevoerd en is de school er sterk op vooruit gegaan. Ook besloten wat kleuters van de school zelf te gaan stuken. Deze rotzooi moest natuurlijk opgeruimd worden en de scherpe kantjes moesten van dit stukwerk worden afgeschuurd waardoor we dit stuk eigenlijk helemaal opnieuw moeten doen.
Vanavond stond er spaghetti bolognese op het menu. Wat een feest, twee bekende maaltijden op één dag. Nu gaan we ons even douchen om de verfvlekken weg te halen die we op elkaar hebben aangebracht. Morgen hebben we een rustdagje met een vroeg kerkbezoek en hopelijk kunnen we nog zwemmen bij een nabijgelegen hotel.
Jarno, Youri en de rest.

• 06 Juli 2019 - 18:28

Saskia Cox:

Dag Jarno, Youri en de rest, dank voor jullie update!
    Fijn dat jullie allemaal zo hard aan het werk zijn en een goede bijdrage kunnen leveren.
    We zijn zeer benieuwd naar de kerk ervaring van morgen. Of het zingen dansen en gospel euforie zal zijn. Dat moet een gave ervaring zijn. Allemaal de zondagse kleren aan?! En een dagje rust na het harde werk in de hitte zal welkom zijn. Hier regende het eindelijk een beetje. Te weinig. Maar iets is beter dan niets. Speciaal een dikke knuffel aan Saar. We missen je altijd goede humeur!

• 06 Juli 2019 - 18:31

Camiel & Inga Peerlings:

Jullie blog is goed doorgekomen, ik lees dat het een snikhete dag is geweest maar helaas geen idee wat dit dan in graden betekent. Gelukkig biedt mijn weer-app raad: elke dag rond 30-31 graden in Kitgum geeft het appje aan. Toch niet echt snikheet te noemen maar de luchtvochtigheid zal ook wel een grote rol spelen. Stijn, wij zijn aan het eind van onze vakantie in Frankrijk gekomen en hebben lekker gezworven door het land van de wijnen en de cognac. Nu zitten we aan de kust in Normandie en hebben eindelijk aangename temperaturen ( rest vd week 33-35 graden gehad). Mooi dat je toch nog aan de frietjes bent gekomen je oogt namelijk wat magertjes op de foto’s. Geniet van je rustdag en zwem ze!

• 06 Juli 2019 - 18:45

Laura En Rob:

Hey Jarno, Youri en de rest,

Wat een productieve dag hebben jullie gehad, zeg. En dat in die hitte. We begrijpen dat iedereen ingezet wordt op zijn talenten; we zagen zelfs Stan met een kwast in zijn hand voorbij komen op een van de foto's in de WhatsApp. Goed om te zien dat 'm dat goed af gaat. Jullie kunnen met zijn allen een klus-service beginnen als jullie terug zijn in Nederland; de Kitgum Klussers. Ik heb hier nog wel wat muurtjes die wat strakker gemaakt kunnen worden, Max. Maar goed.

Fijn om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn met zijn allen en dat dat beloond wordt met frieten en pasta bolognese. Gaat Stan ook nog brood bakken voor jullie? Balen dat Nico met een keelontsteking kampt; dat kan 'ie nou natuurlijk niet gebruiken. Hopelijk gaat het snel beter met 'm. Hier gaat het leven gewoon lekker zijn gangetje. Inderdaad een Nederlands succes in de Tour en morgen gaan de dames wereldkampioen worden. Veel plezier morgen. Geniet van jullie vrije (zon)dag.

Laura en Rob.

• 06 Juli 2019 - 18:50

Tanja:

Hallo Jarno, Youri en de rest.
    Leuke foto van jou (Jarno) en die brokkenpiloot achter de zelfgemaakte bok. En wederom weer een leuke blog zodat we iedere dag weer op de hoogte worden gehouden van jullie vorderingen. Ook fijn voor jullie om even iets anders te eten dan de rijst, maar hou het wel allemaal goed in de gaten wat jullie eten, en vooral waar jullie het eten achter laten (toilet met zelf geplakte toiletbril). Verder ben ik blij om te horen dat het stucwerk zo goed is gelukt, dus als we thuis een stukadoor nodig hebben weten we wie we moeten bellen. Is de troffel die Niels heeft gebruikt nog wel heel gebleven of is die uiteindelijk ook gemold? (Grapje hoor Niels, ik ben hartstikke trots op je, en hoop dat het weer wat beter gaat, heel veel liefs en een dikke knuffel). Ook voor de rest van het team veel succes.

• 06 Juli 2019 - 19:20

Fer En Ria Vroomen:

hallo jarno en de rest van de jongens en meisjes.
    Wat hebben jullie toch maar weer goed werk verricht.
    En dan met dat warme weer.
    Maar daarna hebben jullie lekker kunnen genieten van jullie maaltijden.
    En voor morgen lekker rustdag.
    En jarno als er iets geverfd moet worden weten we je te vinden.
    We wensen jullie allemaal nog heel veel plezier in kitgum.
    Groetjes opa en oma van jarno twikler.
    xxx

• 07 Juli 2019 - 04:29

Pascal:

Nog steeds geen foto gezien van Minou met gitaar. Ik denk dat ik deze vraag maar bij Jillin neerleg. Maar ja, ook Jillin heeft nog nooit naar mij geluisterd. Met deze muzikale mannen en drie akkoorden op de gitaar moeten jullie toch al een heel eind komen. Al kan ik me voorstellen dat Minou weigert om hakketakke op de gitaar te spelen. Het is fijn om te zien dat jullie al een echte groep aan het vormen zijn. (of jullie weten het goed te verbergen haha).
    De eerste week zit er al weer op. Dat wil zeggen dat wij hier nog maar twee weekjes rust hebben.

Heren en dames, heel veel plezier nog en vergeet vooral niet te genieten.

Pascal.

• 07 Juli 2019 - 04:55

Jose:

Hallo Jarno, Youri, en de rest van het gezelschap. Het is iedere dag een feestje om jullie geweldige blogs te lezen en de foto’s te bekijken. Bedankt daarvoor. Jullie doen super goed werk in Oeganda en jullie mogen echt heel trots op jezelf zijn. Jullie zijn pas de echte “TOPPERS”! Naast het harde werken moeten jullie vooral niet vergeten te genieten van het land de mensen en hun cultuur. Vanuit Heerlen wens ik jullie allemaal nog een fijne, gezellige en leerzame tijd in Oeganda.
    Groetjes Jose.

• 07 Juli 2019 - 05:22

Jarno Senior:

Goedemorgen avonturiers.
    Nu komen de verborgen talenten naar voren goed om te weten. Want we hebben nog genoeg te klussen thuis. Ben vandaag (zondag) met senna in genk heeft wedstrijd net de training gehadt ziet er goed uit. Zoë heeft gelukkig haar examen gehaald we gaan donderdag lekker bij de Italiaan uit eten

• 07 Juli 2019 - 06:10

Richard En Ingrid:

Hallo Jeugd,

Leuk jullie berichten te volgen in het verre Afrika.
    Goed bezig Allemaal . Max ga vooral zo verder maar het hoeft geen design pandje

• 07 Juli 2019 - 06:13

Roy En Chantal:

Hallo Jarno, Youri en de rest van het dreamteam. Het is een mooi gezicht om jullie allemaal
    's avonds achter de schrijftafel te zien zitten. Daar worden die mooie verslagen dus gemaakt.
    En een "zondagsmaaltijd" op zaterdag....friet en spaghetti, wat zal het jullie gesmaakt hebben. Jullie kunnen trouwens een nieuw klusprogramma op tv beginnen met als titel: " the voice of Kitgum", wat een zangtalenten...:) Trouwens die stuc specialisten mogen hier ook langskomen. En Youri, samen met pap die Nederlandse successen vieren komt wel in de
    3e weektour. En vanavond neem ik je rol over .....als de dames wereldkampioen worden!
    We zijn benieuwd hoe jullie de kerkdienst ervaren op Afrikaanse wijze.
    Geniet vandaag van jullie rustdag met het hele gezelschap! En beterschap aan Nico.
    Groetjes Roy en Chantal

• 07 Juli 2019 - 06:20

Christel:

Hey Jarno en de rest. Hier effe de groetjes uit Vijlen
    Ik vind het super wat jullie daar doen. Respect dus voor jullie allemaal.
    Geniet van de wat je mag meemaken daar! Groetjes Christel

• 07 Juli 2019 - 07:54

Lilian:

Hallo allemaal. Volgens mij zijn jullie toe aan een welverdiende rustdag vandaag. Super wat jullie allemaal gedaan hebben. En dat in die hitte.
    En leuk om te horen dat er ondertussen ook nog een vrolijke noot gezongen wordt. Als Beppie eens wist dat haar liedjes zelfs in Oeganda ten gehore gebracht worden. Hahaha.
    Helemaal super. Tim pap vond het hartstikke leuk dat je hem op zijn verjaardag gebeld hebt.
    Beterschap voor Nico! Hopelijk gaat het snel beter.
    Groetjes aan iedereen. Tim een dikke knuffel van mums,

• 07 Juli 2019 - 08:20

Jos Kroese:

Hoi Hoi,
    Nooit geweten dat Niels zo'n mollert is....Het ziet er wel mooi en strak uit dat muurtje...dus die friet met mayo en die spaghetti is dubbel en dik verdiend. Ga zo door! Groetjes vanuit Z- Limburg. Jos Kroese

• 07 Juli 2019 - 08:25

Chantal En Frank:

Hallo allemaal,als ik jullie blog zo lees zijn jullie een dream team! Kan ook niet anders als jullie Max in het Dean team zit. Max leuk om je te zien op de foto’s en om te zien dat je het naar je zin hebt! Dacht je dat je bij mama veel moest klussen....?!? Ik denk dat ik vandaag ff naar de Hornbach moet,jammer dat je niet mee kunt! Hihi!! Dames en heren geniet van jullie rustdag. Groetjes xx

• 07 Juli 2019 - 09:02

De Tantetjes Van Jillin:

Hallo Jillin en rijstgenoten,

Niet te geloven dat jullie al weer een week weg zijn uit Nederland. Jullie zijn goed bezig om er met z'n allen een geslaagde missie van te maken. En natuurlijk moet dat beloond worden met frieten, dat begrijpen we best. Leuk om te lezen dat er zo hier en daar een paar verborgen talenten naar voren komen bij het klussen, altijd goed voor later (als je groot bent, hihi).
    En dan vandaag, zondag 7 juli, de grote finale(oh nee ik mag niet meer over het voetballen schrijven) een kerkbezoek, met daarna hopelijk voor jullie een lekkere duik in het zwembad. Op die manier zijn jullie allemaal weer fris en fruitig om aan de tweede week te beginnen.

SUC7 allemaal en veel plezier nog met z'n allen.

Jillin, lieverd van ons een dikke ORANJE knuffel en zet 'm op.....we hebben alle vertrouwen in jou.
    Veel liefs van ons, jouw tantejtes die straks om 17.00 Hollandse tijd in een oranje shirt naar de finale gaan kijken van het WK vrouwenvoetbal...…….want ja ja de meiden hebben het gered. En dat gaat jou ook lukken daar in Oeganda...….daaaaaag Jillin en de rest. (toch nog stiekem iets over voetbal geschreven)

• 07 Juli 2019 - 09:32

Sjors :

Veel plezier Twikie

• 07 Juli 2019 - 09:52

Bianca.:

Hoi Jarno, en natuurlijk alle anderen!
    Wat top van je dat je klussen in je hebt, we hebben in simpelveld nog een paar kleine klusjes.
    Hoe was de kerkdienst?
    Hopelijk hebben jullie nog kunnen zwemmen en kunnen afkoelen, morgen begint alweer jullie 2de week.
    Hier gaat alles zijn gangetje, pap en Senna zijn nu crossen hij had een wedstrijd in Genk, ik kreeg net een berichtje dat hij tijdens de 1ste manch als 3de geëindigd is!!!! hopelijk komt hij vandaag dan een x op het podium, maar buiten een podium plasts is het al geweldig, want ik deed het hem niet na..... Dit weet je uit ervaring.
    Maar ik zal straks nog wel laten weten waar hij geëindigd is.
    Xxxx love you, let op jezelf, geniet van alles!!!!

• 07 Juli 2019 - 11:01

Bert:

Verbeater de wereld en begin in Kitgum, zou 't sjpreakwoerd motte zin.
    Hoi allemaal doa in Oeganda, effe ein korte reactie oet Hulsberg.
    Leuk wat gier allemoal aan t doon zeet doa, de geverfde moere mit die teikeninge dr op gesjilderd, dea supersjtrakke zeagbok, complimente jonges en meadjes. Mer vuural 't sjtökske limburgse cultuur op de sjteiger, Beppie en dan nog miersjtummig, echt geniaal.
    Gelökkig zint ozze zörge om 't dieet, maispap, get minder noa die frietjes en dea spaghetti. Ich höb 't vermoede dat Quinty in de koakploeg zit.... Mer dat is dan auch weer ein prima actie . Geneet van de rustdaag huuj, de kerk en 't zjwumme, mer vuural van ugge tied doa, want sommige dinger zint onbetaalbaar, vuur alle angere dinger höbste de pinpas
    Groetjes oet Hulsberg, Bert. (Dea van Miriam en Quinty)

• 07 Juli 2019 - 11:57

Jarno Senior:

Hallo zonemans je broertje heeft zijn eerste podium 2e plaats super gereden. Jazeeeeker

• 07 Juli 2019 - 12:06

Sjannie:

Hallo goeie verhalen vertellers , jullie zijn stuk voor stuk geweldig het is of we er bij zijn heel erg leuk. Een fijne zondag met zijn allen , jullie doen het geweldig hoe fijn is het om mensen blij te maken , ons om alles met ons te delen en de bewoners die blij worden gemaakt met jullie werk. De muurschildering is heel mooi ziet er vooral zo lief uit .........prachtig ontwerp. Lieve Saartje een dikke knuffel van mij en nog veel plezier samen . Xxxxxxxx

• 07 Juli 2019 - 12:18

Karina:

Hallo allemaal, wat leuk om jullie vorderingen te zien daar. De muren beginnen er vrolijk uit te zien met die leuke tekeningen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie de kerkdienst ervaren hebben. Ik vermoed dat als ze de diensten hier ook zo hielden de kerken een stuk voller zaten. Hebben jullie nog lekker kunnen zwemmen vandaag, dan zullen jullie weer lekker opgefrist zijn. Ik hoop het toch voor jullie. Vanavond lezen we het weer ;-) Over een uurtje mogen onze leeuwinnen de strijd aangaan. Hopelijk maken ze filet Americain van ze. We zitten hier straks in onze oranje shirts met vlaggenwangetjes en lekkere hapjes. Hoe het ook eindigd, we zijn nu al enorm trots op ze.
    Bon laat weten dat ze niet kan wachten om al je verhalen te horen. Room is druk bezig met leren voor haar her en komt straks voetbal kijken, daarna gaat ze naar J'adore. Maak er nog een gezellige avond van met zijn allen en lieve groetjes voor allemaal vanuit Heerlen. En die extra knuff voorJassie. Mam, Bonnie, Romy en Plato xxxx
    P.S. was even een leuk extraatje vanmorgen blondie ;-)) xxx

• 07 Juli 2019 - 12:42

Harry Houben:

Hallo Jarno.
    Hier een berichtje uit Simpelveld Oma en Ik lezen met. Veel plezier jullie berichten.Als je thuis komt en je op bezoek bent hoef van Opa niet te weken. Vele groeten van opa en oma.

R

• 07 Juli 2019 - 13:34

José Bert Charles Ank:

Hey Lynn. Goed om te zien dat je sommige dingen niet hebt verleerd. Je kleurde vroeger al graag tussen de lijntjes. Het gaat je nog steeds goed af. We hebben weer genoten van jullie belevenissen, vocale talenten en kookkunsten. Hopelijk hebben jullie vandaag een fijne dag gehad. Ik moet van Charles vragen of jullie vanmorgen naar de kerkdienst zijn geweest. Hebben jullie die dame die van de week zo mooi zong vandaag met jullie vocale talenten kunnen ondersteunen? Op het moment dat we dit we dit schrijven zitten we bij Charles en Ank naar de finale te kijken USA - Nederland na 20 minuten 0-0 ;-)) Ank kookt vandaag voor ons Angus hamburgers. We laten ons verrassen. Tenslotte wensen wij jullie voor vandaag nog veel plezier. Tot later maar weer. Lieve groeten en knuffels van Jose, Bert, Charles en Ank.

• 07 Juli 2019 - 13:51

Opa En Oma :

Hallo Stan en het hele team,
    Wat geweldig dat we jullie via foto’s en blogs kunnen volgen.
    Stan is het brood goed gelukt, en het koken met de Familie daar is een leuke ervaring.
    Als je straks bij ons komt logeren met Luuk mag je voor ons ook Oegandees koken.
    Ben ook heel benieuwd hoe de kerkdienst is geweest,volgens mij Geweldig om mee te maken.
    Met Opa zijn verjaardag mag je ons alle verhalen vertellen.
    Het schilderwerk gaat jullie ook goed af,vooral met dat liedje van Beppy erbij.
    Geniet nog maar van alles wat nog op je pad komt,want het is zo weer voorbij.
    Lieve groetjes van Opa en Oma Roermond.

• 07 Juli 2019 - 13:54

Inga:

Ha kitgum-klussers die hopelijk hebben genoten van de rustdag,
    Al weer goed nieuws, in ieder geval voor Youri. Nu maak ik het me makkelijk en kopieer een stukje van het bericht:
    In het algemeen klassement heeft Mike Teunissen uit Ysselsteyn tien seconden voorsprong op zijn ploeggenoot Wout van Aert. Steven Kruijswijk is derde en heeft de eveneens tien seconden achterstand.
    Mike dus nog steeds geel!!!
    Jullie blogs vind ik super, maar de reacties van de lezers mogen er ook zijn. Wat een heerlijke supporters. Misschien een idee om volgend jaar ook ons mee te nemen?
    Ik zie trouwens op de app dat jullie het beter hebben geregeld dan wij. Op de camping hebben we geen tv, wij volgen de wedstrijd via de nieuwsberichtjes en waarschijnlijk via de ouder app.
    Veel plezier en succes met de voetbal. Nico, heel veel beterschap gewenst.
    Oh ja, Stijn, kan je al Oegandees komen? Olgens mij zag ik je bij het brood kneden zitten? Goed voor de spierballen:-)

• 07 Juli 2019 - 14:21

Inga:

Oeps, Stijn, ik bedoel koken!
    Nog iets voor Youri. Bij het dameswielrennen dacht iemand gewonnen te hebben, maar ze werd al juichend op de streep ingehaald door Marianne Vos! Hilarisch, niet?

• 07 Juli 2019 - 15:29

Oma, Opa, Pascal, Rick En Thijs:

Hallo Youri en de rest,

Het is geweldig om te zien hoe jullie met veel plezier en humor een bijdrage leveren aan de bouw en inrichting van de school in Kitgum. Dit schept een band voor het leven! Wij genieten volop met jullie mee.
    Trouwens Beppie Kraft zal onder de indruk zijn dat haar lied wordt gezongen in Oeganda.
    Opmerking van Pascal: hebben die filmpjes van Bob de bouwer en het eindeloos bouwen met LEGO vroeger toch iets opgeleverd!

Oma, Opa, Pascal, Rick en Thijs

• 07 Juli 2019 - 16:44

Don En Cheyenne :

Hallo Jarno en de rest!

Super leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ziet er goed uit allemaal!
    Handig om te weten dat je goed bent in klussen dan weten wij ook wie we de volgende keer kunnen vragen:))

Geniet van je tijd daar! Once in a life time!

Don en Cheyenne

• 07 Juli 2019 - 17:02

Opa Frits En Oma Tina:

Hallo Sanne en de rest. Via Clement lees ik regelmatig jullie verhalen. Wat doen jullie geweldig goed werk. Sanne, we horen van papa dat het goed met je gaat. Ik stond vandaag bij jullie aan de deur om je te zien maar papa zei dat je pas over 2 weken thuis zou komen.... Opa wordt oud.....
    Wat ik vergeet is dat ik super trots op je ben........ Oma ook maar die hoort het allemaal niet meer hahaha tot binnenkort opa en oma

• 07 Juli 2019 - 17:10

Marianne:

HAllo Bakkers,
    Kreeg net een foto te zien van het brood dat jullie gebakken hebben,dat ziet er heel goed uit.
    Dat zal best smaken vooral omdat jullie veel rijst eten.
    Volgens mij heeft Stan ook meegeholpen,en die kent de kneepjes van het vak.
    Laat het jullie allemaal smaken.
    Stan ook lieve groetjes van Opa en Oma.❤️❤️

• 07 Juli 2019 - 17:06

Joyce:

Oh wat goed zeg! Zoveel productiviteit in de snikhete hitte... wat een doorpakkers zijn jullie. Mijke, hoe lukt t met jouw klus-skills? Ook al veel witte vlekken om af te poetsen? ... Ben zo benieuwd hoe je t vindt met die heerlijke Oeganda-kids om je heen...genieten toch? Morgen de mis zal heel bijzonder zijn, ga maar lekker mee met de flow in de kerk...onvergetelijk!
    Leuk als je t recept van Oegandees brood mee neemt voor Guido, Mijke. Gaat ie vast uitproberen hier ;-)
    Vandaag zit de eerste week erop, nog twee weken genieten, indrukken & ervaringen te gaan!! Geweldig voor jullie... Liefs voor allemaal, liefsknufpoeme voor onze allerliefste Mijke, lofjoe

• 07 Juli 2019 - 17:32

Joshua, Chris, Carlo, Enzo, Zef:

Hey Jarno, klinkt erg leuk! Moet vast een leuke ervaring zijn, we wensen je nog veel plezier!
    Groetjes uit Nederland! Joshua, Chris, Carlo, Zef en Enzo

• 07 Juli 2019 - 17:48

Marian En Nico :

Na al die leuke reacties van ouders ,opa en oma ‘s, kom ik ook nog met een kleine reactie.Hebben eerst f naar de oranje leeuwinnen gekeken.jonge jonge wat een wedstrijd .Helaas geen eerste plaats ,maar hebben gevochten tot het laatst ,met een eervolle 2e plaats.super trots op onze meiden .Wil Nico nog ff beterschap wensen .Wens jullie morgen een fijne dag,en nog succes met het schilder en bouwwerk.groetjes van opa en oma aan jasmijn en natuurlijk aan allemaal.Benieuwd naar jullie volgende bloq.

• 07 Juli 2019 - 18:06

Senna :

Fakka broer met Senna heb je het een beetje naar je zin smeer je goed in en kijk dat je niet wordt opgegeten door de leeuwen. Doei ik was vandaag tweede geworden met crossen. Ciao

• 08 Juli 2019 - 13:01

Ilonka Van Gansewinkel:

Hallo Jarno en de rest... Leuk om te lezen wat jullie allemaal zo doen... En ducktape heeft mij ook al vaker uit de brand geholpen

• 10 Juli 2019 - 17:35

Eric Twikler:

Hey wat een ervaringen allemaal. En flink aan het werken en klussen!! Goed dat ik dat weet, want ik kan nog wel een paar ervaren (en goedkope :P) klusjesmannen gebruiken. Geen cultuurschok gehad? Het ziet er allemaal erg arm en onderkomen uit. Is er nog iets moderns te ontdekken in de grotere steden of loopt echt alles achter?
    Knap van jullie allemaal en zet m op daar he!

Groeten Eric en Sharon, neef van Jarno